افزونه یا پلاگین وردپرس چیست؟


افزونه چیست ؟ پلاگین در عصر وردپرس

سلام خدمت شما همراهان عزیز عصر وردپرس
در این جلسه از آموزش های وردپرسی می خواهیم پیرامون اینکه افزونه  یا افزونه های وردپرسی چیست تا بیشتر با افزونه ها آشنا شوید و سپس به معرفی افزونه ها و هک ها می پردازیم . 

  

افزونه چیست؟

افزونه ها یا همان پلاگین (plugin) امکانات های کاربردی هستند که برای ارائه بهتر مطالب و امکانات نمایشی سایت استفاده می شود، که توسط برنامه نویسان و توسعه دهنده های وردپرس تولید می شوند تا بتوانیم قابلیت های متفاوت و زیادی را به سایت اضافه کنیم .مثلا شما در سایت خود نیاز به نشان دادن اسلاید دارید باید افزونه اسلایدشو را نصب و فعال کنید یا برای فرم تماس یا آمار بازدید و… همه این ها افزونه هستند که روی وردپرس نصب می شوند، زمانی که شما سیستم مدیریت محتوا وردپرس را نصب می کنید به طور عادی در وردپرس شما فقط می‌توانید از امکاناتی که در هستۀ آن وجود دارد استفاده کنید.قابلیت های محدودی را در اختیار شما قرار می دهد ،مانند دسته بندی مطالب و ارسال مطلب ، رسانه ها ، عضویت و مدیریت کاربران ، ارسال دیدگاه برای هر نوشته و … .

افزونه چیست ؟ پلاگین در عصر وردپرس

 برای هر چیزی که بخواهید افزونه ایی وجود دارد تنها کافی است آن را نصب کنید .

به همین خاطر هست که وردپرس محبوبیت خاصی دارد چون هزاران افزونه وجود دارد و شما می توانید با یه جستجوی ساده افزونه که می خواهید نصب کنید ، نصب کردن و حذف کردن آن در وردپرس هم تنها با یه کلیک امکان پذیر هست .

مخزن افزونه‌های( Plugin ) وردپرس

وردپرس سیستمی رایگان و متن باز است و مخزنی از هزاران افزونه‌ی رایگان و متن باز هم برای استفاده‌ی همگان طراحی کرده است. تمامی برنامه‌نویسان می‌توانند افزونه‌هایی که توسعه داده‌اند را در این مخزن آپلود کنند و سایر دارندگان سایت وردپرس می‌توانند این افزونه‌ها را دانلود و نصب کنند و پس از بررسی و ارزیابی، اشکال‌های احتمالی، نظرات و رتبه بندی‌ خود را در این مخزن ثبت کنند.
علاوه بر این در مخزن افزونه‌های وردپرس امکان مشاهده‌ی تعداد نسخه‌های نصب شده از هر افزونه برای همگان قابل مشاهده است.
مجموعه‌ی اطلاعات فوق به مصرف کنندگان نهایی کمک می‌کند تنها افزونه‌های با کیفیت بالا و مناسب را دانلود و نصب کنند.
در این سیستم افزونه‌هایی که کارایی لازم را نداشته باشند یا نتوانند رضایت مصرف کنندگان را جلب کنند به صورت خودکار مورد توجه قرار نخواهند گرفت.
هم‌اکنون هزاران افزونه در این مخزن وجود دارند که کمکی بسیار بزرگ در هنگام طراحی سایت با وردپرس به شمار می‌روند.

بیشتر افزونه های وردپرس رایگان هستند و بعضی هم پولی هستند و پشتیانی فنی خوبی دارند ، حق انتخاب با شماست که کدام یک را نصب کنید ، برای نصب افزونه به چند نکته دقت کنید :

  • برخی از آن ها کیفیت خیلی خوبی دارند و برخی دیگر کیفیت و کارایی لازم رو ندارند .
  • آخرین به روز رسانی افزونه ، ببینید که آخرین به روز رسانی آن کی بوده است .
  • آیا با آخرین نسخه وردپرس سازگاری دارد یا نه ؟
  • کاربران دیگر چه امتیازی به آن داده اند .

به این نکته هم توجه کنید نصب بیش از اندازه پلاگین ها می تواند سایت شما رو کند بکند ، پس از پلاگین هایی استفاده کنید به آن ها نیاز دارید و ما بقی را حذف کنید . در بخش های بعدی بهترین افزونه های وردپرس را هم براتون معرفی خواهم کرد .
البته در برخی از موارد ، بجای استفاده از این افزونه ها می توانیم از هک ها و دستورات در فایل functions.php استفاده کنیم که این امر موجب افزایش سرعت و کیفیت سیستم می شود . پس تا جایی که امکان دارد از هک ها بجای افزونه ها استفاده کنید .
در اینجا هک را با هک و نفوذ در سایت ها اشتباه نگیرید 
                                

                                
                                    <div class= وردپرس وردپرس فارسی افزونه وردپرس افزونه رایگان وردپرس قالب رایگان وردپرس تیم ورد پرس تیم عصر وردپرس

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.